Fizyka dla najmłodszych

O zajęciach

  • Wiek: 5-9 lat (Orliki, Klasa Startowa, 1-3 klasa)
  • Koszt: 20 zł/mies
  • Grupy: 8 -15 os.
  • Ilość zajęć: 2 w miesiącu
  • Miejsce: Szkoła Źródło

Prowadząca

Marta Macyk

koordynator

Martyna Zbylut

Terminarz

W zależności od zainteresowania utworzona będzie 1 lub 2 grupy:
  • piątek 14:10 – 15:00 (gdy powstanie 1 grupa)
  • piątek 14:00 – 14:50 oraz 15:00 – 15:50 (gdy powstaną 2 grupy)

Poznawanie świata fizyki

Głównym celem tych zajęć jest rozbudzenie u dzieci ciekawości i chęci do nauki. Zajęcia będą poprowadzone tak, aby nauka kojarzyła się dzieciom z odkrywaniem tajemnic, jakie kryją przed nami codzienne zjawiska, które obserwujemy dookoła. 
 
Każdy uczestnik podczas zajęć będzie miał możliwość własnoręcznego wykonania doświadczeń z wykorzystaniem materiałów łatwo dostępnych w domu. Przeprowadzane eksperymenty pomogą zrozumieć poruszane podczas lekcji zagadnienia. Wiele z nich będzie miało formę gier i zabaw, pojawią się jednak elementy metody naukowej – będziemy prowadzić obserwacje oraz wyciągać wnioski. 
 
Zajęcia podzielone zostaną na trzy bloki tematyczne:
  • Woda i zjawiska atmosferyczne – podczas tych zajęć dzieci nauczą się między innymi rozróżniać trzy stany skupienia materii i dowiedzą się, skąd się biorą różne zjawiska pogodowe. Szczególnie skupimy się na zjawiskach, w których bierze udział woda. 
  • Elektryczność i magnetyzm – w tym dziale zajmiemy się głównie elektrostatyką, elektryzowaniem ciał oraz prądem. Dzieci będą mogły same odkryć jakie materiały przewodzą prąd oraz zbudować proste obwody elektryczne. 
  • Światło i kolory – w trakcie zajęć ze światłem dzieci dowiedzą się, dlaczego widzimy różne kolory i co to jest rozszczepienie światła, czyli skąd się bierze tęcza. Dodatkowo każdy będzie mógł na przykład własnoręcznie zbudować spektroskop do obserwowania, z jakich kolorów składa się światło. 
 
W każdym dziale poruszony zostanie temat budowy materii – opowiemy sobie o atomach, z czego się składają i jak się zachowują. Pokażemy dzieciom, że wszystko składa się z cząstek, których nie widać gołym okiem, a które mają ogromny wpływ na to, co czujemy i widzimy.