Język chiński

O zajęciach

  • Wiek: klasy 1-3
  • Koszt: 140 zł/mies
  • Grupy: 6 – 8 osób
  • Ilość zajęć w semestrze zimowym: 9-10
  • Czas trwania zajęć: 60 minut
  • Miejsce: budynek szkół Wierchy i Źródło

prowadzący

Sofia Palanytsya

Koordynator

Tomasz Mirowski

Terminarz

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, dokładny dzień zostanie podany w terminie późniejszym.

Wybrany zostanie termin(y) na który będzie najwięcej zgłoszeń.

opis zajęć

Na zajęciach z języka chińskiego dzieci będą uczyć się skojarzeniowo poprzez zabawę i kontekst sytuacyjny. Nauka znaków będzie prowadzona za pomocą znaków w wizualnych piktogramach (metoda Shao Lan).

Na zajęciach dzieci będą uczyć się operować symbolami, łączyć znaczenia i budować nowe pojęcia. Oprócz tego zapoznają się z jedną z najstarszych kultur świata. 


Czy warto uczyć się języka chińskiego? Jak wygląda nauka w praktyce?

Nauka języka chińskiego wpływa na całościowy rozwój dziecka. Według szwedzkich i chińskich naukowców język chiński może przyczyniać się do bardziej zrównoważonego rozwoju obu półkul mózgowych dziecka. Dzieje się tak, ponieważ chiński jest językiem tonalnym, tzn. znaczenie wyrazu zmienia się w zależności od tego na jakiej wysokości wypowiemy taki sam samogłoskowy wygłos. Poza tym, pismo chińskie jest sylabowym zapisem znaków ideograficzno-fonetycznych. W ten sposób język ten rozwija słuch muzyczny i umiejętności plastyczne (prawa półkula), przy jednoczesnym opanowaniu mowy i funkcji językowych (lewa półkula). (więcej na ten temat można znaleźć tu: https://www.pnas.org/content/pnas/early/2015/02/18/1416000112.full.pdf)
 
Nauka znaków pokazuje, że struktura pisma może opierać się bezpośrednio na znaczeniu, że sens znaku można zobaczyć bez konieczności czytania go na głos. Warto też zaznaczyć, że dzieci przyjmują struktury gramatyczne bez porównywania ich do języka ojczystego. Dzięki temu nauka jest efektywniejsza, a dzieci w sposób naturalny przyswajają nowe słówka i zwroty.
Nawet jeżeli dziecko w przyszłości nie będzie używało chińskiego, według naukowców z Montrealu połączenia neuronalne pozostaną i będą nieświadomie wykorzystywane w procesach myślenia przez wiele lat.
https://medicalxpress.com/news/2014-11-brain-response-lost-language.html.
Na zajęciach z języka chińskiego dzieci będą uczyć się skojarzeniowo poprzez zabawę i kontekst sytuacyjny. Nauka znaków będzie prowadzona za pomocą znaków w wizualnych piktogramach (metoda Shao Lan). Na zajęciach dzieci będą uczyć się operować symbolami, łączyć znaczenia i budować nowe pojęcia. Oprócz tego zapoznają się z jedną z najstarszych kultur świata.
 

Chcesz pomóc? Napisz do nas!